Door middel van casusleren verdiep je de kennis en vaardigheden binnen een team én bevorder je de deskundigheid van individuele medewerkers. In een casusoverleg worden één of meerdere casussen methodisch besproken om zo te komen tot een concrete aanpak van een zorgprobleem, om te anticiperen op mogelijke scenario’s of om de geboden zorg te evalueren en hier inhoudelijk van te leren.

Vanuit een concrete vraagstelling worden nieuwe perspectieven en inhoudelijke kaders aangereikt om je verder op weg te helpen. Daarnaast is er ook aandacht voor onderlinge steun en samenwerking bij complexe of emotioneel beladen casuïstiek. Door verdiepend na te denken over casusmateriaal, kan iedere deelnemer groeien in zijn/haar rol als zorgverlener.

Heb jij als zorgverlener of als team een casus die je wil voorleggen aan Pallion? Is er nood aan dialoog en input met andere betrokken zorgverleners betreffende een specifieke casus? Tijdens een casusoverleg zetten we in op verbinding en creëren we ruimte om de verschillende stemmen gelijkwaardig aan het woord te laten. Daarom hanteren we een groepsgrootte van 6 tot 8 deelnemers.

Deze ondersteuning kan evenzeer aangevraagd worden door teams waar Pallion niet eerder betrokken was bij de begeleiding van de patiënt. In zulke context werken wij aan een uurtarief.

Het tijdstip, de locatie, de praktische omkadering,… wordt in overleg bepaald.